2011年10月23日 星期日

寒冬好拍擋

 這幾天馬賽這兒吹Mistral, 好大風, 好乾...

比正常溫度低 3 -  4度, 一早一晚七度...

這幾天午間天氣像似和暖, 沒陽光那天, 仍是冬季,

打在面上的仍是刺骨的北風,山上其它地方還下著雨雪,


旁晚氣 急轉直下!﹗絕不可Relax!!!

呢幾年升呢做左中女, 一踏入寒冬, 皮膚會拉得好緊,

更要不停保濕, 保濕, 尤其家中暖氣開放, 乾上加乾呀! 


 各位在住歐洲港太, 有什麼心得?

我以前好鬼懶, 唔多楂油淋淋的護膚品,

經過多年超乾燥的氣候洗禮,

以前常認為本地貨不適合東方人,千方百計買日韓貨,

以前在香港入護膚品,用開的泡泡清潔0者哩,

呢幾年來這兒冬天已不合用,  終於給我找到本地貨,

好多時在機場 Duty Free Shop 試用, 後才改用本地貨 ! 

但原來洗臉好緊要, 

泡泡清潔0者喱把保護面部的油脂也去掉,

 所以偏乾, 巴黎朋友介紹我用的Bioderma御裝水,

用左不用一晚補三、四次護膚霜,上次與雪犬在雪地上狂奔後,


 回家用御裝水一擦擦, 補上護膚霜,不會兒,

皮膚已變回去殼雞蛋, 今季的救星是 Bioderma 御裝水,

'Dermorphil'  hand cream ,護膚露, 勝在夠天然, 雜誌也推介!























晚上用Bioderma 御裝水洗完臉再 渣 Darphins - Predermine, 或

 aromaic oil 便可法滋養成晚, 這三寶已成為我的面部寒冬系列好拍擋,

'我的手部寒冬系列好拍擋  --  Dermorphil'  hand cream 潤手霜,

因為要洗菜煮飯, 隻手的皮膚又自己爆裂呀!有左佢, 免爆 裂!!




馬鞭草按摩油Provence - Huil Seche Pour Corps ,

帶有香茅檸檬薰香可作按摩油用具有 anti stress 的鎮靜作用,


11 則留言:

  1. Biotherm !! me too, I use Biotherm. But you can buy in HK, much much cheaper!!!
    [版主回覆03/21/2011 01:55:00]Nurisource is a line does not sell in HK, the cream is richer and  thicker.  Some cosmestic carry the same name but the ingredients are different from Asia and european market.

    回覆刪除
  2. 果然大家咁高咁大,我都係用Bioderma架,不過要係香港買。呢道有冇可能會有?
    [版主回覆03/22/2011 06:05:00]Bioderma是法國貨, 你要係香港買?? 熱那亞唔多覺, 我下次留意下!

    回覆刪除
  3. 在歐洲生活這幾年給我的感覺就是特別乾, 全年那一個季節都一樣. 這些保濕用品真是寶呀.
    [版主回覆03/26/2011 15:44:00]春夏天好好多, 上兩次回港仲睇埋中醫調理!

    回覆刪除






  4. 我都係用Bioderma...  
    [版主回覆03/22/2011 03:41:00]你全線用Bioderma ?? 如果我早多兔幾年發現呢隻就好!
    二令歲時我晚上睡前唔洗點楂!

    回覆刪除
  5. Pandora 香傭講法文2011年3月21日 下午3:46

    Biotherm我嫌乾呢! 你ok呀?
    [版主回覆03/22/2011 03:37:00]我由初來混合性變左超乾, 要Biotherm 條歐洲 line Nurisource , 近年 點楂也乾, 但原來洗臉好緊要, 友人教我冬天唔好再用水洗, 我用棉花同Bioderma  peaux sensible tre sec . 有時用 darphin !

    回覆刪除
  6. I need to start taking care my skin.... I've been quite lazy for the past!
    [版主回覆03/30/2011 14:10:00]yes, but many people says the skin will become softer an dbetter after giving birth to  a child. how about you ??

    回覆刪除
  7. 你要留意某些skin care products 是含有防腐劑paraben的。
    [版主回覆03/30/2011 14:09:00]I went on internet to check this Paraben, but sometimes, those chemical names are  so long and so similar,  methylparaben ( E number E218), ethylparaben (E214), propylparaben (E216) and butylparaben .

    回覆刪除
  8. 係英國住 嗰時, 屋企 每個 角落都有 hand cream. 可能用熱水洗碗, 雖然有用手套, 但始終傷皮膚.
    [版主回覆03/30/2011 14:06:00]me too, give me 5 ! 屋企 每個 角落都有,我車上也有枝!
    as I always find my hand too dry when I 'm in the car.

    回覆刪除
  9. My cream is Biotherm : Skin Vivo. in FRance from € 60 to € 69, but only HK$500 (500€) in HK. You can find it even cheaper in Sasa Cosmestics for only €35. The cosmestic products that I bought in Hk are as good as those in France according to my experience. ... 
    [版主回覆04/01/2011 17:01:00]I did n't notice this line, I will try the testing at the duty free shop next time when I travel.  usualy, I bought at airport duty free shop whenI fly out from Europe.
    Iv e doubt with Sasa as it is fully captured by Main landers, who knows where did they get those stuffs from,even in a cheaper price than those from Counter.  In regarding, food and cosmetics I prefer to buy authentic products. I will only use 1 to 2 jar max per year and I dare not want to risk my life and face..

    回覆刪除
  10. 我都係用Bioderma 御裝水, 好好用!
    不過法國平好多. EUR8.9一支大, HK 水貨都$138-$148 !!

    回覆刪除
  11. 你上年入手的雪花秀好用嗎? 今年我也打算買少少!
    [版主回覆10/25/2011 20:52:08]good , I use it in winter here, using something light in the summer, I will bring it here this wee
    kend.

    回覆刪除